Menüü

Abistavad reeglid

Tervislik toitumine on vajalik igas elueas, kuid eriti vanemas eas peab vältima riske, et mitte haigestuda südamehaigustesse, diabeeti, rasvtõvesse ega muudesse kroonilistesse haigustesse.

Toidud sisaldavad erinevaid toitaineid, seetõttu on oluline süüa mitmekesiselt.

  1. Söödud toidust saadav energiakogus peab olema tasakaalus füüsilise aktiivsusega.
  2. Toit olgu mitmekülgne – see kindlustab toitainete tasakaalustatuse.
  3. Tuleks süüa rohkesti puu- ja köögivilju ning marju.
  4. Iga päev tuleb süüa leiba. Lisaks putru, kartulit või makarone.
  5. Eelistada väiksema rasvasusega piima ja piimatooteid.
  6. Lisatavatest toidurasvadest eelistada taimeõlisid, võimalusel ka pähkleid-seemneid-mandleid.
  7. Süüa kaks kuni kolm korda nädalas kala, nii punast kui valget.
  8. Päevas tuleb juua lisaks toidust ja jookidest saadavale vedelikule ka 2–3 klaasi puhast vett, vastavalt individuaalsele vajadusele ja tervislikule seisundile.
  9. Toituda regulaarselt – mitte alla kolme korra päevas.
  10. Vajadusel süüa vahepalaks puuvilja, jogurtit, hapupiima vms.
  11. Süüa pigem sagedamini, eelistades väikseid portsjone ning süüa neid aeglaselt.
  12. Kui alkoholi pruukimine on möödapääsmatu, siis tehke seda mõõdukalt.
  13. Maiustusi (nt kreemikoogid, magusad saiakesed, kohukesed) süüa võimalikult harva.
  14. Süües lõuna- või õhtusööki, pea meeles taldrikureeglit.

Kuidas vastavalt oma energiavajadusele toidulauda kujundada, vaata täpsemalt toidusoovitusi.