Menüü

Suhkur ja magusained

Suhkruid ei tasu karta, aga enda ja oma pere tervise huvides tasub suhkrute ja toitumisega kursis olla.

Lisatud suhkrud ei tohiks anda üle 10% soovituslikust energiast. Ideaalis võiks see olla alla 5%. Kui inimese päevane energiavajadus on 2000 kcal, peaks tema menüüs olema süsivesikuid 250-300 g. Seejuures peaks lisatud suhkrute kogus kõikides toitudes kokku jääma alla 50 grammi päevas.

Mitmekesine ja tasakaalustatud toitumine koos lisatud suhkrute vähendamise ja piisava liikumisega tagavad parema tervise kogu eluks!

Kalkulaator võimaldab Sul leida oma ligikaudsed tarbitud suhkrute, sh lisatud suhkrute kogused ning võrrelda viimaste saamist päevase maksimaalse soovitusega vastavalt sinu vanusegrupi keskmisele soovituslikule energiale. Vali kõige ligilähedasemad tooted, mida sõid-jõid, sisesta tarvitatud kogus ja lisa toode tarbitud toodete listi. Valitud tooted on omas grupis kõige suurema lisatud suhkrute sisaldusega, et näidata, kui suur on maksimaalne võimalik lisatud suhkrute kogus, kui süüa-juua kõige suurema suhkrusisaldusega tooteid.  

Suhkrukalkulaator

Kui palju lisatud suhkruid tarbid sa tegelikult? Vali oma päevamenüü komponendid ja saa teada!

Vali enda sugu ja sisesta vanus, et alustada.



Suhkrukalkulaator

Soovitatav päevane energiavajadus: {{ recommended_calories }} kcal
Soovitatav päevane lisatud suhkrute kogus: {{ recommended_sugar }} g

Vajuta "Edasi", et suunduda kalkulaatorisse.

{{ addBoxProduct.name }}
{{ addBoxProduct.description }}
Lisa

Väga
hea!

Pole
viga!

Oh sa
pagan!

Sinu päevane tarbitud lisatud suhkrute kogus on ligikaudu: {{ result_added_sugar }} g.
Sinu soovitatav päevane tarbitav lisatud suhkrute kogus on maksimaalselt: {{ recommended_sugar }} g.
Suhkruid kokku saad valitud toodetest umbes {{ result_added_sugar + result_natural_sugar }} g.

Väga hea, tarbid lisatud suhkruid mõõdukas koguses! See aitab ennetada ülekaalu ja sellega seotud haiguste teket. Tee ka edaspidi teadlikke valikuid, sellega aitad oma tervist hoida!

Pole viga, kuid tarbid lisatud suhkruid veidi üle mõistliku piiri. Sul on kõrgenenud risk ülekaalu ja sellest tulenevate haiguste tekkeks. Enneta seda, valides toite teadlikult. Loe toitude koostist, märka lisatud suhkruid ning vaata kogusuhkru koguseid pakendi tagaküljelt!

Oh sa pagan, tarbid lisatud suhkruid selgelt liiga palju! Sel viisil toitudes on sul tõsine oht ülekaalu ja sellest tingitud haiguste tekkeks. Enneta seda, valides toite teadlikult. Loe toitude koostist, märka lisatud suhkruid ning vaata kogusuhkru koguseid pakendi tagaküljelt!

Suhkruviktoriin

Kummas tootes on rohkem lisatud suhkruid? Pane oma teadmised proovile!

Vajuta toote pildil, mis sisaldab rohkem lisatud suhkruid.
Vajuta "Võrdne" nuppu, kui arvad, et toodetes on võrdses koguses suhkruid.

Arva ära kummas tootes on rohkem lisatud suhkruid

Õige

Vale

{{ question.number }}/{{ questions.length }}

{{ question.answer1.weight }}
{{ question.answer1.name }}

Lisatud suhkruid: {{ question.answer1.added_sugars }} g
Suhkruid kokku: {{ question.answer1.sugars_total }} g
{{ question.answer1.extra_text }}

{{ question.answer2.weight }}
{{ question.answer2.name }}

Lisatud suhkruid: {{ question.answer2.added_sugars }} g
Suhkruid kokku: {{ question.answer2.sugars_total }} g
{{ question.answer2.extra_text }}

{{ question.answer1.weight }}
{{ question.answer1.name }}

Lisatud suhkruid: {{ question.answer1.added_sugars }} g
Suhkruid kokku: {{ question.answer1.sugars_total }} g
{{ question.answer1.extra_text }}

Küsimus {{ question.number }}/{{ questions.length }}

{{ question.answer2.weight }}
{{ question.answer2.name }}

Lisatud suhkruid: {{ question.answer2.added_sugars }} g
Suhkruid kokku: {{ question.answer2.sugars_total }} g
{{ question.answer2.extra_text }}

Tohoh,
suhkruvõhik?

Ahhaa,
suhkrusõber!

Ohhoo,
suhkruspets!

Vastasid {{ correct_answers }} küsimust õigesti!

Toitude suhkrusisaldus on sinu jaoks pigem müsteerium. Pole viga! Uuri edaspidi pakendite tagakülgi tähelepanelikult ja tutvu nende koostisega. Vali tooteid teadlikult, et toituda tervislikumalt!

Oled mingil määral tuttav toitude suhkrusisaldusega. Loe edaspidi veelgi tähelepanelikumalt pakendite tagakülgedelt nende koostist. Nii saad teadlikult tooteid valida!

Oled kursis erinevate toitude suhkrusisaldusega. Ilmselt loed pakendite tagakülgedelt nende koostise kohta ja valid tooteid teadlikult. Jätka samas vaimus!