Menüü

Dieedid

Kui inimesed on ülekaalulised, arvatakse tihti, et väljapääs ülekaalust vabanemiseks leidub dieedipidamises ning nii hakataksegi tihti enda peal katsetama igasuguseid dieete.

Lahjumisdieete maailmas palju, nii meestele kui ka naistele, nii noortele kui vanadele. Igaüks võib leida endale sobiva dieedi – olgu need siis nii kummalised nagu šokolaadidieet või kiirtoidudieet. Iseasi on see, kas seda järgides kaal ka langeb. Mõnede dieetide vastu kaob inimestel huvi kiiresti, teised on populaarsed väga pikka aega, kolmandad ärkavad jälle ellu aastakümnete möödudes. Väga populaarsed on kaks peamist dieetide gruppi:

  • Madala energiasisaldusega dieedid
  • Madala süsivesikute- ja kõrge rasvasisaldusega dieedid

Ülekaalulised inimesed usuvad peale imedieetide tihti ka lahjumisvahendite imelisse toimesse, mis reklaamide lubaduste järgi peaksid aitama rasvade imendumist blokeerida, söögiisu vähendada ja muud selllist.

Lahjumisvahendite kohta tuleb tõdeda:
  • Puuduvad piisavad teaduslikud uuringud, mis tõestaksid lahjumisvahendite tootjate väiteid kaalu alandamise kohta. Kui kaal ka väheneb, siis pärast lahjumisvahendite tarbimise lõpetamist tõuseb see kiiresti.
  • Paljudel lahjumisvahenditel on kahjulikud kõrvaltoimed, mis avalduvad eriti neil, kellel esines tervisehäireid juba enne vahendite kasutamist
Üks lahjumisvahend võib omada mitut toimet, kuid üldiselt on nende preparaatide toimemehhanismideks:
  • söögiisu vähendamine
  • ainevahetuse kiirendamine, termogeneesi suurendamine
  • toitainete (rasvad, süsivesikud) lõhustumise ja imendumise pidurdamine

Kaalu alandamiseks võib menüüsse lisada alandatud energiasisaldusega toite.

Seejuures pidage silmas seda, et kogu toitumine oleks mitmekesine ning ei mindaks äärmustesse, mis võib endaga kaasa tuua osade toitainete defitsiidi.

Äärmuslikuks dieediks võib pidada ka paastumist.

Kui otsustate paastuda, siis tehke seda kindlasti professionaalide järelevalve all, et oma organismi mitte kahjustada. Paastumise kahjulikud mõjud võivad avalduda alles aastakümnete pärast.

Enamlevinud dieedid

Enamlevinud dieedid: HCG dieet, dukani dieet, monodieet, atkinsi dieet, paleodieet, veregrupidieet.

Loe edasi

Alandatud energiasisaldusega toidud

Kui räägitakse kaalu alandamisest, siis antakse tihti soovitusi tarbida vähem rasvu ja suhkrut. Üheks võimaluseks seda soovitust järgida, on kasutada...

Loe edasi

Lahjumisvahendid

Söögiisu vähendamine, ainevahetuse kiirendamine, termogeneesi suurendamine ja toitainete lõhustumise ja imendumise pidurdamine.

Loe edasi